نگرش لگوی آموزشی
ایجاد هیجان در دنیایی که تکنولوژی دانش آموزان را خیلی زود به فضاهای لذتبخش میبرد، سخت و سختتر شده است.از این رو بهترین روش برای مجذوب کردن نوجوانان قرن ۲۱، درگیر کردن آنها در فعالیتهای دستی، خلاق و حل مسأله است. وقتی دانشآموزان را مسئول حل مشکلات زندگی واقعی میکنیم، ابزاری در اختیار آنها قرار داده ایم که بتوانند راه حلهای منحصربهفرد خود را ارایه دهند و از روشهای خود در جهت یادگیری استفاده کنند. این طرح درسها تلاش میکند تا کنجکاوی طبیعی و میل کودکان به کشف و خلاقیت را زنده نگاه دارد. مؤسسهی الگوی آموزشی ساخت و اندیشهی یکتا، فعالیت رسمی خود را در ایران از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است. این مؤسسه با بهرهگیری از طرح درسهای استاندارد بینالمللی، اقدام به برگزاری کلاسهای لگو در سراسر ایران مینماید. این مؤسسه از روز نخست با هدف “پرورش مهارت حل مسأله و خلاقیت در دانشآموزان”، قدم در راه آموزش فرزندان این سرزمین گذاشت. اکنون با گذشت دوازده سال از تأسیس این مجموعه، بیش از ۵۰ هزار دانشآموز در ۲۲ نمایندگی در ۱۷ استان کشور، تحت تعلیمات این شیوهی نوین آموزشی قرار گرفتهاند. استفاده از دانشهای تخصصی و روز دنیا مانند نگرش Systematic Creativity و یا شیوهی یادگیری Hands-On از یک طرف و داشتن طرح درسهای منسجم از طرف دیگر، شرایط مقبولیت محتوای لگوی آموزشی را فراهم نموده است. از سوی دیگر همکاری با بهترین تیمهای آموزشی و مراکز علمی و دانشگاهی مانند دانشکده مکانیک دانشگاه تهران موجب غنای علمی بیشتر و بهرهمندی از ظرفیتهای فضای دانشجویی برای توسعهی این نظام آموزشی شده است. استفاده از ابزار لگو در کنار کتب درسی آموزش و پرورش و هماهنگی با کلاسهای رسمی مدارس در برخی از دورهها، بی شک نقش مهمی در تعمیق و تثبیت یادگیری دانشآموزان ایفا میکند.
الگوی تدریس در کلاسهای لگوی آموزشی
کلیهی طرح درس های لگوی آموزشی از یک الگوی کلی به نام 4C پیروی می کنند که شامل چهار مرحله زیر است:

در پایان هر جلسه، مربی با طرح سؤالی مرتبط با موضوع کلاس، چالش جدیدی در ذهن دانش آموز ایجاد می کند که تا جلسهی آینده ذهن او را درگیر نماید. در ضمن در صورتی که دانش آموزی مسأله اصلی کلاس را حل کرده باشد، فرصت باقی مانده را صرف ساختن سازه ای برای حل مسألهی جدید می کند.
- (connect)برقراری ارتباط
- (Construct) ساخت
- (Contemplate) تحلیل و بررسی
- (Continue) ادامه
دوره ها و ابزار ها
. در زیر میتوانید با دورهها ، ابزار آنها و اهداف هر دوره بیشتر آشنا شوید
Early Learning
۳ تا ۸ سال




در دورهی Basic کودکان در قالب داستان با مسائلی روبرو میشوند که در حین ساختن برای این مسائل راه حل مییابند. در این مسیر علاوه بر تقویت مهارت حل مسئلهی خلاقانه، تجربهی کار گروهی را دارند و میآموزند به دیگران و قانون احترام بگذارند. این بسته برای مهد کودک، پیشدبستانی و ابتدای دورهی دبستان قابل استفاده است.
HuSo (Humanities & Social Skills)
۶ تا ۱۴ سال






STEM 1 (Science, Technology, Engineering and Mathematics)
۹ تا ۱۲ سال




STEM 2 (Science, Technology, Engineering and Mathematics)
۱۲+ سال



